האם אנחנו מתאימים

5/30/20261 min read

האם אנחנו מתאימים*

אני חושבת שאין זוג שלא שאל את עצמו את השאלה הזו

במהלך החיים הזוגיים ,

לפחות אצלי בקליניקה אני שומעת את זה כל פעם מחדש

שאלה שעולה אצל הנשים שמגיעות אלי

ומספרות לי על הפער הגדול שהן חוות בינן לבין הזוג

וכשהן שואלות ,האם אנחנו מתאימים ,

אני עונה : לא,אתם לא מתאימים ,

ולא רק שאתם לא מתאימים אתם הפוכים אחד לשני

ולמה זה כך ?

כי כך הבורא ברא אותנו במחשבה תחילה

בצורה כל כך שונה

אם זה במבנה הפיזי

הגבר שרירי (כן גם עם הוא עם כרס ),חזק ונוקשה במבנה שלו

האישה גמישה ורכה במבנה הגופני

ואנחנו צריכים להבין שההבדל המבני

מספר לנו על ההבדל הפנימי הרוחני שבין הגבר לאישה

מבנה המוח והמבנה הרגשי שלנו שונה

ונוכל לראות את זה בקלות בגידול הילדים

שהרבה מריבות נסובות סביב גידול הילדים

האישה יותר רכה ,יותר נוטה לוותר,

יותר מקשיבה ,

יותר משחקת

רוב הזמן האישה עם הילדים

הגבר יותר נוקשה ,

יותר בעניין של גבולות ,

מהווה יותר סמכות

והמשחק שלו והשהות שלו עם הילדים נראה לגמרי אחרת

ואין פה יותר טוב או פחות טוב,

אלא שאנחנו בנויים כך

והתכלית שלנו בזוגיות היא להפוך מ"לא מתאימים " ל "מתאימים"

ומנקודת ההתחלה הזו אנחנו מבינים

שאנחנו צריכים לעבור שינוי בתוכנו על מנת שנוכל להיות מתאימים .

והשאלה הנשאלת באופן טבעי

האם אפשר לעשות שינוי במעמד צד אחד

ואני אומרת שבודאי ,

כי זוגיות זה ריקוד ,

ובתוך הריקוד הזה את מתחילה להקשיב ,

להרגיש אותו ,

להבין מה הוא אומר לך ,

להבין מה הכאב שיושב לו מאחורי הכעס והצעקות ולעיתים קללות ,

וכשאת לומדת להקשיב את מתחילה לשמוע ,

לשמוע אותו

כי לרוב אנחנו שומעים רק את עצמנו

את הכאב שלנו

את החוסר שלנו

מחכים ומצפים שבן הזוג ימלא לי את המקומות החסרים

אבל …

זה בדיוק הפוך

מהסיבה הפשוטה

שאף אחד לא יכול למלא לך את המקומות החסרים

ואת ,כן את

יכולה לעשות שינוי של 180 מעלות בזוגיות שלך

מתוך השינוי הפנימי שאת עושה בתוכך ,

בפנימיות שלך .

כפי שנאמר

"לא בשמיים היא ולא מעבר לים

כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו"

ללמוד לדבר את שפת

הלב

ללמוד להפוך להיות אחד

כי זו תכלית הזוגיות .

זוגיות

ייעוץ לנשים לשיפור התקשורת וההרמוניה.

יצירת קשר

השאירו הודעה

ofra1234@gmail.com

054-685-6106

© 2024. כל הזכויות שמורות לעופרה יוגב.